برای داشتن موهای سالم، باید این چند کار ساده را انجام دهید تا بتوانید از مو به درستی مراقبت کنید ، این چیزی نیست که وقت و تلاش زیادی را صرف کند، بنابراین شما نباید به عنوان یک وظیفه به مراقبت از مو نگاه کنید.

رژیم غذایی برای مراقبت از مو

خوردن رژیم غذایی سالم ضروری است ، اگر می خواهید موهای کامل و سالم داشته باشید. هنگامی که غذای سرشار از ویتامین را نمی خورید و به اندازه کافی ویتامین ها و مکمل ها را دریافت نمی کنید، بدن شما توانایی خود را برای حفظ سلامتی از دست می دهد. این نه تنها بر بدن تاثیر می گذارد، بلکه موها نیز تحت تاثیر قرار میگیرند.

شستن مو به طور مرتب می تواند به شما در حفظ سلامتی مو و مراقبت از مو کمک کند. بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که داشتن فولیکول های موی مسدود شده یکی از علل بالا ریزش مو است. هنگامی که شما به اندازه کافی شستشو مو را انجام نمی دهید، چربی پوست جمع شده می تواند باعث انسداد راه هوا شود. به همین دلیل است که شما باید هر روز یا حداکثر دو روز یکبار موهای خود را شامپو کنید. فراموش نکنید موهای خود را محکم با حوله خشک نکنید. آرام مو را با دستان خود فشار دهید، سپس خشک کنید.

استفاده از یک شانه با دندان های بزرگ

هنگامی که موهای خود را شانه می کنید، مطمئن شوید که از شانه ای استفاده نکنید که دارای دندان های فوق العاده نزدیک به هم باشد. استفاده از یک شانه با دندان های بزرگ برای مراقبت از مو ضروری است.

از خشک کن های حرارتی مثل سشوار در هر بار حمام اجتناب کنید ، استفاده بیش از حد باعث آسیب به مو می شود.

اگر از سشوار استفاده می کنید، از تنظیم حرارت بالا استفاده نکنید. موهای شما به حرارت زیاد نیازی ندارند ، اینکار فقط موهای شما را خشک و شکننده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *