کاشت مو این روز ها توجه بسیاری را به خود جلب کرده است زیرا مردم متوجه شده اند مو عامل مهمی در زیبا به نظر رسیدن ظاهر و نشان سلامت و جوانی است.

کاشت مو

کاشت مو یک نوع جراحی ساده پیوند مو از ناحیه پشت سر به ناحیه بی مو می باشد ، پزشکان اولین بار کاشت مو یا پیوند مو را سال 1950 در ایالات متحده انجام دادند، اما در سال های اخیر تکنیک های کاشت مو تغییرات زیادی کرده است.

روش کاشت مو معمولا به این صورت است که ابتدا، جراح پوست را استریل سپس بی حسی را تزریق می کند سپس با یکی از دو روش زیر اقدام به پیوند مو می نماید:

جراحی نوار فولیکولی (FUSS) یا استخراج فولیکولر (FUE)

جراحی نوار فولیکولی (FUSS)

با استفاده از روش FUSS، جراح یک نوار از پوست 6 تا 10 اینچ را از پشت سر جدا می کند ، این ناحیه بعدا توسط موهای اطراف آن پنهان می شود.

سپس ، تیم جراح، نوار جدا شده پوستی را به 500 تا 2000 پیوند کوچک تقسیم می کنند.

روش FUE

پیوند مو

روش FUE به این صورت است که، تیم جراحی ابتدا پشت سر را می تراشند سپس، دکتر فولیکول های مو را یکی یکی خارج می کند.

بسته به اندازه پیوند این روند حدود 4 تا 8 ساعت طول می کشد.

پس از جراحی، پوست سر شما ممکن است بسیار حساس باشد. ممکن است برای چند روز داروهای ضد درد مصرف کنید. همچنین ممکن است آنتی بیوتیک یا دارو ضد التهابی را برای چند روز تجویز کند. اکثر مردم قادر هستند پس از 2 تا 5 روز به کار و روال عادی زندگی برگردند.

در عرض 2 تا 3 هفته بعد از عمل، موهای پیوند شده از بین می روند، اما شما باید چند ماه پس از آن رشد جدید را مشاهده کنید. بیشتر افراد 60 تا 70 درصد رشد مو را 6 تا 9 ماه بعد مشاهده می کنند. بعضی از جراحان مینوکسیدیل (Rogaine) دارویی به منظور بهبود رشد مو پس از پیوند تجویز می کنند.

خطرات و هزینه های درمان کاشت مو

قیمت کاشت مو به میزان پیوند و انتقال مو بستگی دارد، اما معمولا از 0000 تا 0000 تومان متغیر است.

همانند هر نوع جراحی، کاشت و پیوند مو دارای برخی خطرات است، از جمله خونریزی و عفونت که البته با آنتی بیوتیک می توان مشکل را مرتفع کرد ، همچنین ممکن است ناگهان برخی از موهای اصلی را در ناحیه ای که رشته های جدید مو کاشته شده است را از دست بدهید. اما اغلب اوقات، دائمی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *