روش کاشت مو

کاشت مو، یکی از شیوه های مدرن برای به وجود آمدن مو بوده برای افرادی که موهای خود را به صورت ژنتیکی از دست داده اند این راه به عنوان درمانی برای طاس بودن به کار گرفته شده است. انواع این روش ها عبارتند از : پانچ، ای ام تی، اف آی تی، اف یو تی، ترکیبی.

کاشت مو به چند روش صورت می گیرد؟

نوعی تکنیک جراحی خاص به نام تراکاشت یا کاشت مو وجود دارد که به وسیله این روش ریشه مو به صورت منفرد از ناحیه پرپشت به ناحیه ای که در حال ریزش می باشد منتقل می شوند. این روش به چند صورت مختلف انجام می شود که از قبیل آن ها:

کاشت مو به روش amt

در این روش ابتدا بررسی هایی بر روی مواردی همچون تراکم مو، میزان چرب بودن موی سر، مستحکم بودن ریشه و ضخیم بودن موی سر، انجام می شود. در این روش برای تقویت موهای فرد قبل یا بعد از کاشت به هدف اینکه فولیکول ها تقویت شوند ابتدا مزوتراپی را تزریق می کنند.

این کار سبب رشد مو و ضخیم شدن ریشه مو می شود و فاقد هرگونه عوارض جانبی می باشد.

کاشت مو به روش fit

در این روش به طور مستقل از ناحیه پرپشت سر موها برداشته می شود و به نواحی کم پشت یا طاس انتقال پیدا می کنند. این روش بدون اینکه جراحی صورت بگیرد انجام می شود و همچنین موهای سر فرد به طور کامل تراشیده می شود و به صورت بی حسی موضعی انجام می پذیرد. پس از آن فولیکول های موجود در موی سر به صورت کاملا مجزا از ناحیه پرپشت البته با استفاده از پانچ برداشته شده و پس از آن در محلی که مد نظر است و طاس است کاشته می شود.

این روش معایبی را داشته که از جمله آن ها می توان به کم شدن موهای سر در قسمت هایی که از آن ها برداشت می شود اشاره کرد. و به همین سبب است که به افرادی توصیه می شود که موی پشت سر که برای برداشت مدنظر است پر تراکم است. علاوه بر موارد ذکر شده مزیت این روش این است بدون اینکه بخیه شود و خونریزی داشته باشد انجام می پذیرد. ظاهر این مدل کاملا طبیعی به چشم می خورد.

کاشت مو به روش fut

روشی است که به وسیله یک مدل نوار باریک از پشت سر یعنی از قسمتی که می خواهد موی سر از آن برداشته شود و به عنوان میکروگرافت برای همگان شناخته شده است انجام می شود و متناسب با شرایط هر بیمار ابعاد این نوار تنظیم می شود و سپس این محل بخیه می شود. این روش معایبی را در بر دارد و آن هم این است که جای بخیه و زخم بر روی سر باقی می ماند هرچند که امروزه با پیشرفت علم و …اینکه آثار آن جراحت بر روی سر باقی بماند به حداقل خود رسیده است.

کاشت مو به شیوه ترکیبی

در این روش به دلیل اینکه تعداد تار موی زیادی می خواهد کاشته شود نیاز است که از پشت سر شکافی عمیق و پهن ایجاد شود. افرادی که از طاسی و کم پشتی زیادی در رنج و عذاب هستند باید روش کاشت مو را به همان شیوه اف آی تی انجام دهند چرا که تعداد تارهای بیشتری کاشته می شود.

در نهایت تنها راهی که برای درمان و ترمیم موهایی که ریخته شده وجود دارد استفاده از روش پیوندی است یعنی موی سر را از یک ناحیه بیرون کشیده و به نواحی دیگر سر که کم تراکم بوده مورد انتقال قرار می گیرد. و این روش ترمیم برای نخستین بار در سال 1939 د رکشور ژاپن و توسط پزشک ژاپنی دکتر okuda مطرح شده و سپس در سال 1959 به وسیله یک پزشک آلمانی دیگر به نام orentreich به انجام پیوست. نکته قابل توجه این است زمانی که موها کاشته می شود پس از 4 تا 6 ماه می ریزند و سپس مجدد رشد می کنند و به همین خاطر نباید مضطرب شوید چون پس از مدتی رشد می کنند و این مسئله بعد از کاشت طبیعی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *