کاشت مو طبیعی

کاشت مو طبیعی چیست و چگونه انجام می شود؟

بسیاری از ما سلامتی مو را به همراه جوانی و طراوت آن، یک حق مسلم برای خود می دانیم. اما وقتی که موها به مرور با ریزش بر اثر عوامل متعدد، کم پشت شده و ظاهر نه چندان جذابی را به ارمغان می آورند؛ توجه به این مسئله شدت پیدا می کند.

برای بسیاری از مردم، کاشت مو می‌تواند به برگرداندن آن چه که از دست داده اند کمک کرده، و یک ظاهر کامل و یا حداقل یک موی پر پشت و دلخواه را نصیبشان کند.

کاشت مو سریع ترین و بهترین راه برای برگرداندن موهایی است، که درمان رفع ریزش و یا رشد مجددشان ممکن است، بسیار وقت گیر و هزینه بر باشد.

کاشت مو طبیعی چیست ؟

پزشکان از دهه ۱۹۵۰ در آمریکا پیوند مو را انجام داده‌اند ؛ با این حال در سال‌های اخیر روش ‌های بسیاری متعددی بوجود آمده و روش پایه ای را کمی تغییر داده است.

برای کاشت مو طبیعی ابتدا باید معاینات و بررسی های تخصصی توسط پزشک معالج انجام شده و سپس در صورت لزوم کاشت مو انجام شود.

در واقع کاشت مو با استفاده از یکی از موهای شخص بیمار پیوند زده شده و در ناحیه ای که فاقد موی سر است عمل کاشت و افزایش تعداد آنها صورت می گیرد.

نتیجه گرفتن در روش کاشت مو ممکن است نیازمند صبر و شرایط شخص مورد نظر باشد ، اما اکثر کسانی که از این روش استفاده می کنند می توانند به دریافت پاسخ خوب و بازدهی مورد نظر خود برسند.

انواع روش های کاشت مو fut ، fit ، رشد موی جدید

بطور کلی سه روش در این فرآیند برای بدست آوردن مجدد موها وجود دارد.

Fut ، Fit ، ترکیبی

در دو روش یاد شده که اولین روش به شکل عمل جراحی انجام می شود، و دومین روش به صورت برعکس. در روش fut بیهوشی کامل انجام می شود و قسمتی از پوست سر، برای برداشت بخشی از موهای باقی مانده، و کاشت در منطقه ی طاس جدا می گردد.

در روش دوم یعنی fit مانند روش قبلی جراحی آن چنان سنگین نبوده و عمل با سرعت بالاتر و با بی حسی سر انجام می شود، در این روش از یک بافت فولیکولی مو برای کاشت مو در مناطق کم پشت و طاس سر صورت گرفته می شود.

روش سوم نیز دو روش قبلی به شکل ترکیبی استفاده می شود ، اما این عمل نیز ممکن است در مدت چند روز طول بکشد، تا روند درمان به بهترین شکل و کاشت مو با حجم بیشتری از موها در مناطق کم موی سر رشد و بازیابی خود را نشان دهد.

انتظارات و بازیابی بعد از کاشت

اگر جراحی مو را انجام داده باشید، ممکن است برای چند روز نیاز به استفاده از داروهای مسکن داشته باشید.

سردرد در این رابطه بسیار طبیعی است ، در برخی موارد نیز امکان دارد که جراح، آنتی ‌بیوتیک یا داروی ضد التهاب را برای شما تجویز کند که روند استفاده از آن می تواند چند روز طول بکشد ؛ با این حال ممکن است که اکثر مردم پس از ۶ تا ۹ ماه، ۶۰ درصد رشد موی جدید خود را با این درمان شاهد باشند.

برخی از جراحان نیز داروی مو را تجویز می کنند، تا در نتیجه ی آن رشد مو را پس از کاشت مو بهبود ببخشد. با این حال قبل از اقدام برای انجام این عمل باید مشورت ها و بررسی های تخصصی توسط پزشک مربوطه انجام شود.

جمع بندی

همانطور که در ابتدا ذکر شد، کاشت مو طبیعی می تواند روش مناسب و مقرون به صرفه ای باشد، که البته زیر نظر متخصص نتایج مد نظر شخص را فراهم کند.

این عمل با روش های مختلفی می تواند صورت گیرد که هر کدام بنا به میزان خالی بودن موی سر و بررسی های لازم در این رابطه انجام می گیرد.

در نهایت با بازیابی ها و مراقبت های خاص در این رابطه، می توان به برگشت موی سر به یک شخص امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *